یزدفردا "همدان - وزیر اطلاعات گفت: با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج)، 15 نفر از اعضای اصلی باند بزرگ قاچاق اشیاء عتیقه کشور درهمدان شناسایی و دستگیر شدند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام "حیدر مصلحی" روز چهارشنبه در سومین دور سفر استانی هیات دولت به همدان در جمع خبرنگاران افزود: اعضای این باند بزرگ در سطح استان هایی نظیر همدان، کرمانشاه، لرستان، تهران و خوزستان فعالیت می کردند که در استان همدان دستگیر شدند.
وی اضافه کرد : افزون بر هشت هزار و 800 قطعه اشیای عتیقه از اعضای این باند کشف و ضبط شد.
حجت الاسلام مصلحی اظهار داشت: بر اساس اظهارات کارشناسان، اشیای کشف شده در نوع خود بی نظیر و دارای قدمت چند هزار ساله است.
وی ادامه داد: اشیای کشف شده از نظر تنوع و تعداد می تواند چندین موزه چشمگیر را در این استان که پایتخت تاریخ و تمدن نام گرفته پوشش دهد.
وزیر اطلاعات بیان کرد: هم اکنون در آستانه حضور رییس جمهوری در استان همدان، اشیای با ارزش تاریخی و باستانی کشف شده به میراث فرهنگی این استان اهدا می شود.
وی همچنین، از کشف توطئه ‌های طراحی شده مستکبران در حمایت از رژیم صهیونیستی در منطقه خبر داد و گفت: با اشراف خوب دستگاه‌های اطلاعاتی کشور نسبت به فعالیت استکباری، بخش عمده‌ای از توطئه‌ های طراحی شده کشف شده است.
وزیر اطلاعات تصریح کرد: اینها برای زنده نگه داشتن رژیم صهیونیستی فعالیت‌هایی در منطقه داشتند که به این فعالیت ها دسترسی یافته و اطلاعات را به مسوولان داده‌ایم.
وی گفت: مقاومت و پایداری مردم ثمر داده و هر روز با شکسته شدن طرح‌ها و نقشه آن‌ها در منطقه روبه‌رو هستیم و دشمن متوجه شده طرح‌هایش در منطقه بی‌نتیجه می‌ ماند.
وزیر اطلاعات، همچنین درباره اقدام تروریستی زاهدان توضیح داد: مشخص شده که این اقدام تروریستی توسط چه گروهی بوده است، افرادی نیز در این رابطه دستگیر شده‌اند.
وی با تاکید بر توجه سرویس‌های اطلاعاتی و پشتیبانی کننده افزود: تمامی اطلاعات آن‌ها را داریم، در تایید اعترافات ریگی، این ها به دلیل ضربه‌هایی که خورده‌اند به دنبال انجام اقداماتی هستند.
وزیر اطلاعات، در عین حال با اشاره به برخی حرکت ها در مباحث فرهنگی در کشور نظیر وارد کردن توزیع محوله‌های ضدفرهنگی مستهجن گفت: این محموله ها بدون این که مشخص شود از کجا ارسال می‌شود، توزیع شده است، وزارت اطلاعات با یک سری اقدامات، بخشی از سر نخ‌ها و سر شاخه‌های این حرکت را شناسایی کرده اما حرکت، حرکت گسترده‌ای است، به گونه‌ای که شبکه‌های ماهواره‌ای افراد خود را در داخل برای این اهداف هدایت می‌کنند.
حجت الاسلام مصلحی همچنین درباره اقدام های وهابی ‌ها در داخل کشور اظهار داشت: از پرورش‌ دهندگان وهابی‌ ها نباید غافل شویم، حرکتی در منطقه برای جلوگیری از رشد و توسعه اسلام صورت گرفته است، با آن ‌که سرویس‌های اطلاعاتی در اطراف ما فعال‌اند، اما اشراف کامل نسبت به آن‌ها داریم.
مصلحی ادامه داد: وزارت اطلاعات با اشراف کامل به برنامه‌ سرویس‌های اطلاعاتی دشمن حتی در فضای علمی، برای ایرانیانی که به خارج از کشور می‌روند و درگیر چنین مواردی می ‌شوند، نظارت دارد و سعی می کند با این اقدام دشمن مبارزه کند و هشدارهای لازم را برای جلوگیری از فریب آنان بدهد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا